مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» نحوه تمیز کردن کف اتو

کثیف شدن کف اتو و یا چسبیدن پارچه سوخته به آن و همچنین رسوب گرفتگی منافذ بخار اتو، مشکلاتی است که ممکن است هر کس را درگیر آن کند. اگر به هر دلیل کف اتو بخار، اتو پرس و اتو خشک یا معمولی خانه شما کثیف شده و کارایی خود را از دست داده است، به مطالعه راهکار های ساده و آسان نحوه تمیز کردن کف اتو بپردازید.

 

علل کثیف شدن کف اتو بخار

·      ته نشین شدن آهک آب موجود در منبع

·      ذوب شدن بعضی از جزئیات لباس مانند عکس ها و برچسب ها در حین اتو کشی

·      اتو کشیدن پارچه های مصنوعی، اکرلیک، نایلونی، پلی استر

·      مواد معدنی رسوبی حاصل از استفاده از بخار اتو

·      آب اضافی باقی مانده در مخزن آب

 

تمیز کردن اتو با استفاده از خمیردندان

وقتی سطح زیرین اتو سرد است، مقداری خمیر دندان روی قسمت های کثیف اتو بمالید. با دستمال تمیزی سطح اتو را پاک کنید. اتو را در حالت بخار روشن کنید و پارچه ای تمیز را اتو بکشید.

 

تمیز کردن کف اتو با استفاده از نمک وسرکه

برای لکه های قدیمی تر و کهنه باید از ترکیب نمک و سرکه برای تمیز شدن کف اتو استفاده کنید. مقداری سرکه را درون یک ظرف ریخته و آن را روی شعله گاز قرار دهید، در حالی که سرکه در حال گرم شدن است نمک را به آن اضافه کنید، وقتی محلول به دما جوشش خود رسید زیر آن را خاموش کنید و بگذارید تا کمی سرد شود، سپس با استفاده از یک پارچه نرم و لطیف محلول را به صورت دورانی به کف اتو بکشید تا دوده ها و آلودگی ها از کف آن پاک شوند.

 

تمیز کردن کف اتو با جوش شیرین

اگر می خواهید کف اتوی خود را مثل روز اول صاف و براق و صیقلی ببینید، می توانید از ترکیب جوش شیرین و آب استفاده کنید، به این ترتیب که به مقدار مساوی آب و جوش شیرین را با هم مخلوط می کنید تا به حالت خمیری در بیاید، سپس با استفاده از یک پارچه نرم خمیر به دست آمده را به کف اتو بمالید، چند دقیقه صبر کنید تا خمیر کمی خشک شود، سپس با یک تکه پارچه تمیز خمیر را از روی سطح بردارید تا سطح صاف و صیقلی مورد نظرتان به دست بیاید.

 

استفاده از الکل صنعتی

اگر روی کف اتو، لکه های سوختگی ایجاد شده، کافی است تکه ای پارچه را به محلول آب گرم و مواد شوینده یا الکل صنعتی آغشته کنید و به کف اتو بکشید. هم چنین محلول سرکه و نمک نیز کمک کننده خواهد بود .

پس از پایان کار به طور حتم آب درون اتو را خارج کنید. اگر اتوی شما دکمه مخصوص خروج بخار دارد آن را آن قدر فشار دهید تا آب درون اتو به طور کامل تخلیه شود. با این حال سعی کنید برای اتوی بخار، همیشه از آب مقطر استفاده کنید چرا که استفاده از آب معمولی، باعث گرفتگی منافذ آن می شود.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده