مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» خرید ماشین لباسشویی و راه های تداوم عمر آن

دیگه کم پیش میاد الان توی یه خونه‌ ای برید یا نو عروسی بخواد بره خونه خودش تو جهزیه‌ ش ماشین لباسشویی نباشه. ماشین لباسشویی کاملا یه وسیله ضروری و کاربردی تو خونه است که حکم یه عصای دست واقعی رو واسه همه اعضای خونه داره.

هممون روی نقش مهم لباسشویی تو خونه توافق داریم و حالا نکته مهم جایی که وقتی قراره یه لوازم خونگی مثل یخچال فریزر یا تلویزیون یا همین لباسشویی خودمون زیاد ازش کار کشیده بشه، باید چه شرایطی داشته باشه که اذیت نشیم.

 به هر حال هر کسی سعی میکنه بسته به بودجه اش تو بازار بگرده و یه ماشین لباسشویی خوب و عمری رو واسه خودش انتخاب کنه که خوب هر چی امکانات و برنامه‌های شستشو یا ظرفیتش بیشتر باشه بهتره ولی از اون طرف باید مصرف انرژی و سر و صداش هم کم باشه.


حالا نکاتی که برای تداوم عمر لباسشویی باید به آن توجه شود شامل موارد زیر می باشد:

هنگام انتخاب ماشین لباسشویی توجه داشته باشید نمونه ای را انتخاب کنید که مناسب با نیاز شما باشد (هرگز یک ماشین لباسشویی 7 کیلویی برای یک خانواده دو تا سه نفره که حداقل هفته ای دو بار از ماشین لباسشویی استفاده می کنند مناسب نیست، همچنین یک ماشین لباسشویی 5 کیلویی برای یک خانواده پرجمعیت مناسب نیست).


از استفاده پشت سر هم ماشین لباسشویی در فاصله زمانی کوتاه خودداری کنید. برخی از افراد ماشین لباسشویی را پس از تخلیه لباس ها دوباره روشن کرده و به عبارتی در یک روز چندین بار از آن استفاده می کنند این عمل باعث استهلاک ماشین لباسشویی می شود.


هنگام خرید سعی کنید ماشین لباسشویی خریداری کنید که ضمن داشتن علامت استاندارد و برچسب مصرف انرژی، کارایی و بازدهی بالایی داشته باشد.


فیلتر و دهانه پودر لباسشویی را به طور منظم تمیز کنید.استفاده از لوله کشی آب گرم محل مسکونی در کاهش مصرف انرژی ماشین لباسشویی بسیار مفید است.


برای شستن لباس ها از درجه حرارت مناسب آب و برای آب کشی از آب سرد استفاده کنید.

قبل از روشن کردن ماشین لباسشویی توجه داشته باشید که سیستم الکتریکی منزل (پریز، فیوز) و سیستم آب منزل به جدول مشخصات فنی ارائه شده از طرف شرکت سازنده هماهنگی داشته باشد.


از ترکیب شوینده ها و مواد شوینده برای شستن لباس ها در ماشین لباسشویی پرهیز کنید. چراکه این ترکیبات کالا بسیار خطرناک هستند. به عنوان مثال سفید کننده ها در برخورد با صافی های شیمیایی دستگاه، گازهای خطرناکی متصاعد می کنند.


از پودر لباسشویی بیش از حد استفاده نکنید. زیرا کف زیاد به ماشین لباسشویی فشار می آورد و انرژی بیشتری مصرف می کند.


اگر ناگهان آب از ماشین لباسشویی سرازیر شد، قبل از هر چیز لوله فاضلاب را چک کنید و پس از آن به دنبال مشکل دستگاه بگردید.


برای شستن اشیایی چون عروسک، پتو، کفش به موارد ذکر شده روی آنها توجه کنید تا آسیبی به کالا و همچنین ماشین لباسشویی وارد نشود.


تا حد امکان از برنامه های دوره ای کم آب کشی برای آب کشی البسه استفاده کنیداز لباسشویی زمانی استفاده کنید که لباس به اندازه کافی داشته باشید و ماشین لباسشویی را برای چند تکه لباس روشن نکنید.



فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده