بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» علت بوی بد آب سردکن یخچال و چگونه آن را تمیز کنیم؟

علت بوی بد آب سردکن یخچال و چگونه آن را تمیز کنیم؟

امروزه یخچال‌ها نیز مانند دیگر لوازم خانگی برقی، پیشرفته‌تر از قبل شده و امکانات متعددی برای آنها در نظر گرفته شده است؛ یخساز و آبسرد کن از این قابلیت‌های جدید هستند. البته چون هر وسیله برقی، این دو قابلیت نیز می‌توانند تحت تأثیر شرایط کیفیت اولیه خود را از دست دهند. بوی بد آب یکی از این مسائل است. رفع بوی بد آبسردکن یخچال نیز یکی از مواردی است که اغلب خریداران به دنبال آن راهکارهای موثر برای آن هستند.

در واقع رسیدگی به یخچال تنها تمیز کردن بدنه، فریزر یا مرتب کردن آن نیست و یکی دیگر از مواردی که باعث می‌شود تا یخچال و فریزر کارایی بهتر و عمر مفید طولانی‌تری داشته باشند، رفع مشکلات مربوط به بخش آبسردکن آن است که متاسفانه اغلب به آن توجه نمی‌شود. اگر شما هم این مشکل را دارید و از طعم بد آب آبسردکن یخچال خود ناراضی هستید، راه‌های زیادی برای رفع بوی بد آبسردکن یخچال وجود دارد که در ادامه به آن پرداخته شده است.

 

رفع بوی بد آبسردکن یخچال با شستشوی مواد سفید کننده یا جوش شیرین


رفع بوی بد آبسردکن یخچال با شستشوی مواد سفید کننده یا جوش شیرین مرسوم است ، جوش شیرین، یکی از مواردی است که اغلب در هر آشپزخانه‌ای یافت می شود.

نکاتی در مورد شروع باغبانی در آپارتمان مطلب مرتبط نکاتی در مورد شروع باغبانی در آپارتمان

در این مرحله، به شدت توصیه می شود که دوشاخه را از پریز بکشید تا یخچال خاموش و از خطرات احتمالی جلوگیری شود.

در مرحله اول، شما می‌توانید با استفاده از آغشته کردن پنبه یا پارچه نرم به هر مواد شوینده‌ای که در منزل دارید مانند مایع ظرفشویی، آبسردکن یخچال را با استفاده از مقداری آب و مواد شویند بشویید.

در اغلب موارد، دهانه و مخزن آبسردکن دچار کپک خواهد شد؛ پس به خوبی با کف آن را تمیز کنید.

پس از انجام این کار، در مرحله بعد می‌توانید ترکیب جوش شیرین با آب ولرم را داخل آبسردکن یخچال بریزید و چندین بار این عمل را تکرار کنید.

جوش شیرین تأثیر بالایی در سفید کردن و رفع بوی بد آبسردکن یخچال دارد.

اجازه دهید به مدت 10 دقیقه جوش شیرین و آب در داخل آبسردکن بماند تا کاملاً تأثیر ضد عفونی کنندگی خود را به اجرا در بیاورد.

در آخر، ترکیبات درون آبسردکن را از آن خارج کنید و چندین مرتبه با آب تمیز آبسردکن را شستشو دهید.

اگر بعد از انجام این کارها باز هم مزه آب آب درون سردکن یخچال با بو بد همراه بود، می‌توانید مجدداً این عمل را تکرار کنید تا بو بد از بین رود.

 

بو گرفتن آب سردکن یخچال ناشی از فیلتر آب

یکی دیگر از علت های بو گرفتن آب سردکن یخچال، عوض کردن دیر هنگامِ فیلتر می باشد. شما باید برای یخچال فریزر خود همیشه از فیلترهای با کیفیت استفاده کنید، چون که استفاده کردن از فیلترهای بی کیفیت باعث به وجود آمدن بوی بد و نامطبوع در درون یخچال شما خواهد شد.

1.  برای جلوگیری از به وجود آمدن بوی بد در آب سردکن یخچال، بهتر است که به طور منظم اقدام به تعویض کردن فیلتر نمایید.

2.  فیلترها نیز برای خود دارای تاریخ مصرف و تاریخ انقضا هستند. این امر در تعویض کردن به موقع فیلتر به شما کمک شایانی می کند.

3.  برای اینکه آبی خالص و تمیز برای آشامیدن داشته باشید، وجود این فیلترها داخل یخچال ضروری هستند.

4.  هر چه فیلتر یخچال شما بی کیفیت تر باشد، زودتر خراب خواهد شد و بوی بدی تولید می کند. همچنین هر چند فیلتر دستگاه با کیفیت تر باشد، مدت زمان طولانی تری کارایی دارد و بوی نامطبوع نیز به وجود نمی آورد، دیرتر هم قابل تعویض کردن می باشد.

5.  برای حفظ سلامتی خود و عزیزان تان هم که شده از کنار این مسائل مهم به راحتی نگذرید و آن ها را به خوبی رعایت کنید. تا سلامت شما و اطرافیانتان در معرض خطر قرار نگیرد.

 

ماندن آب در آبسردکن یخچال

اگر در آبسردکن یخچال آب بریزید و از آن استفاده نکنید به مرور زمان آبسردکن یخچال بوی بدی می‌دهد و همچنین محفظه درونی آبسردکن تغییر رنگ می‌دهد.

راه حل: اگر قصد استفاده از آبسردکن را ندارید، آن را به یکی از روش های بالا خوب بشویید و دیگر در آن آب نریزید.

پیشگیری از بو بد مخزن آبسردکن یخچال


در اکثر مواقع، با رعایت نکردن اصول برخی کارها خودمان باعث طعم بد آب خواهیم شد ، بنابراین برای پیشگیری از بو بد مخزن آبسردکن یخچال موارد زیر را چک نمایید.

به عنوان مثال، غذاهایی را که در داخل بخچال می‌گذارید، مطمئن شوید که ظروف شما در دار است.

ایجاد طعم غذا در داخل یخچال تأثیر مستقیمی در کیفیت آب درون آبسردکن یخچال خواهد گذاشت.

پیاز که بسیار بو بد و تندی دارد را هرگز در داخل یخچال نگذارید و چنانچه مجبور به نگهداری آن در داخل یخچال شدید، در داخل پلاستیک قرار دهید.

در مرحله دوم، شما می‌توانید پس از طی مدت زمانی، آبسردکن یخچال را از بدنه خارج کنید و آن را با مواد شویند تمیز کنید و اجازه دهید کاملاً خشک شود و سپس نصب کنید.

انجام این کار هر از چند گاهی باعث از بین بردن تمامی میکروب‌ها خواهد شد و دیگر هیچگونه کپک یا قارچی وارد آبسردکن شما نخواهد شد و مزه آب نیز تغییر نمی‌کند.


 

سخن پایانی


امیدواریم که با علت بوی بد آب سردکن یخچال چیست و چگونه آن را تمیز کنیم، آشنایی کامل را پیدا کرده باشید و به خوبی از پسِ برطرف کردن آن ها بر بیایید. توجه داشته باشید که وقتی می خواهید یخچال خود را تمیز کنید، باید به همه جزئیات و کلیات دستگاه توجه شود و به خوبی آن ها را تمیز و پاک نمایید. از این دستگاه پر کاربرد و ضروری به خوبی نگهداری کنید و حافظ سلامت خود و اطرافیانتان باشید. از همراهی تان بی نهایت متشکریم.



فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده