بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» تمیز کردن سینک آشپزخانه؛ طوری که برق بیافتد؟

تمیز کردن سینک آشپزخانه؛ طوری که برق بیافتد؟

تمیز و براق کردن سینک آشپزخانه برای خانم‌ها کاری سخت محسوب می‌شود، بسیاری از کدبانو‌های خانه نمی‌دانند چگونه باید سینک آشپزخانه را تمیز کنند. اگر نتوانید ماده شوینده و راه کاربردی برای تمیز کردن سینک آشپزخانه را پیدا کنید، این جز مهم از آشپزخانه کثیف و کدر می‌شود. در این مقاله قصد داریم به چند روش برای تمیز کردن سینک آشپرخانه، طوری که برق بیافتد بپردازیم. پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

چگونه سینک ظرفشویی را برق بیندازیم؟

سینک ظرفشویی، یکی از بخش‌های مهم آشپزخانه محسوب می‌شود، شما در این قسمت ظرف‌ها، میوه‌ها و دیگر اقلام خوراکی مورد نیاز خود را می‌شوئید.

پس نظافت این قسمت، در هنگام تمیز کردن آشپزخانه باید اولویت داشته باشد. اگر نظافت و برق انداختن سینک ظرفشویی را، در هنگام تمیز کردن آشپزخانه از قلم بیاندازید، به مرور زمان با سینکی کدر و کثیف روبرو خواهید شد، که جای لکه‌های مختلف روغن، سس و باقی مانده مواد غذایی روی آن خودنمایی می‌کند. پس اگر به دنبال ترفند و راهی برای تمیز کردن سینک آشپزخانه هستید، در ادامه با چند روش ارزان و ساده به شما خواهیم گفت چگونه سینک آشپزخانه را برق بیاندازید.

ترفند برق انداختن سینک ظرفشویی

هر نوع مواد غذایی که در خانه مصرف می‌کنید، از گوشت گرفته تا سبزیجات، از برنج گرفته تا میوه، در سینک ظرفشویی شسته و تمیز می‌شوند. بنابراین تمیز کردن این نقطه از آشپزخانه باید برای شما اهمیت زیادی داشته باشد. زیرا در صورت بی توجهی می‌تواند به مرکز تجمع میکروب‌ها و باکتری‌های مختلف تبدیل شود و اعضای خانواده را بیمار کند. برای از بین بردن این میکروب‌ها باید، با استفاده از مواد پاک کننده مناسب، سینک ظرفشویی را تمیز کنید.

برای تمیز کردن سینک ظرفشویی، راه‌های زیادی وجود دارد، مواد شوینده اولین راهی است که به ذهن ما می‌رسد. شما می‌توانید از بازار، مواد شوینده شیمیایی متناسب با جنس سینک ظرفشویی خود را انتخاب کنید. لازم به ذکر است، بیشتر این مواد شوینده گران قیمت بوده و می‌توانند روی سلامتی شما تاثیرات منفی زیادی داشته باشند.

بهتر است، برای تمیز کردن سینک آشپزخانه از مواد پاک کننده طبیعی استفاده کنید، تا هم پول بیشتری ذخیره کرده و هم از سلامتی‌تان مراقبت کنید. این مواد پاک کننده طبیعی بسیار ارزان بوده و در هر خانه‌ای یافت می‌شوند، بله در مورد جوش شیرین، سرکه و حتی لیمو حرف می‌زنیم.

از بین بردن لکه‌های آهک با لیمو


زمانی که‌به‌لکه‌های آهکی متراکم نزدیک می‌شوید، به‌خصوص در اطراف شیر آشپزخانه، ممکن است برخی مواد شوینده‌کافی نباشد. به‌نظر خیلی به‌تلاش نیاز دارد، درست است؟

اما با لیمو به‌راحتی میسر خواهد شد. ویژگی های اسیدی لیمو آن را پاک کننده‌خوب و طبیعی برای لکه‌های آهک می‌سازد.

طریقه‌استفاده‌از لیمو برای تمیز کردن سینک آشپزخانه:


یک عدد لیمو را نصف کنید، آن را روی شیر بکشید و این کار را در قسمت هایی که‌آهک رسوب کرده‌است، چندین بار بیشتر تکرار کنید و محکم تر بکشید، بگذارید دو ساعت بماند.

آبکشی کنید و در نهایت حتما خشک کنید. شما شگفت زده‌خواهید شد از اینکه‌این راه‌حل طبیعی چقدر می‌تواند قدرتمند و فوق العاده‌باشد.

برای تمیز کردن سینک آشپزخانه‌از سرکه سفید استفاده‌کنید:


اگر روی سینکتان لکه‌و رسوب وجود دارد، یک پارچه‌تمیز را در سرکه‌سفید بخیسانید، روی سینک بکشید تا کاملا تمیز شود و لکه‌ها از بین بروند.همچنین میتوانید نمک و جوش شیرین را با مقداری آب ترکیب کنید و سینک را با این ترکیب شستشو دهید، تا لکه‌ها از بین بروند.

شیر آلات با مایع کفی به‌آسانی تمیز می‌شود، در صورت باقی ماندن رد انگشت یا لکه‌های آب، از پارچه‌آغشته‌به‌سرکه‌سفید استفاده‌کنید. سرکه‌علاوه‌بر تمیزکاری، ضدعفونی کننده‌هم می‌باشد

.



فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده